Vi gjennomførte intervjuer med Laks & Vilts kunder for å sikre hva de virkelig trengte for å lette deres hverdag. Dette ga oss verdifull informasjon om hvordan løsningen skulle tilpasses for å gjøre det enkelt for kundene.
Det var viktig at det var brukervennlig og enkelt å bestille, derfor startet man med å designe mobilversjonen først. Dette førte til at de valgte en Headless-løsning for å oppnå maksimal designfrihet og funksjonalitet.
Kundene kan nå logge inn via kundepotalen og se sine individuelle priser og mengderabatter, favorittlister, samt legge inn gjentakende bestillinger og få en oversikt over sine ordrer og fakturaer.
Den nye e-handelsløsningen gir en betydelig forbedret brukeropplevelse, noe som sparer både kundene og salgsteamet til Laks & Vilt for mye manuelt arbeid og tid.
For selgerne finnes det nå et samarbeidsverktøy der de kan gå inn og bruke eller "impersonate" kundens identitet, noe som gir dem muligheten til å forberede ordreforslag til kunden eller svare på spørsmål om den pågående bestillingen.
Integrasjonen med Microsoft D365 har effektivisert arbeidsflyten ved å fjerne mye manuelt arbeid.